Klasa 3a bierze udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym "Być jak Ignacy", w którym uczniowie wykorzystują metody naukowe.
Zajęcia 1: dzieci musiały dojść do tego, jak działa silnik parowy. Dowiedziały się, na czym polega metoda naukowa, co to jest hipoteza i czy zawsze jest słuszna. Nie zabrakło doświadczeń - jedno z nich przybliżyło dzieciom mechanizm wprawiania maszyny parowej w ruch. Efekt? Wszyscy uczniowie klasy 3 wiedzą na czym polega przekształcanie energii cieplnej w kinetyczną!
Zajęcia 2: przebiegały pod tytułem "Jak gaz rozświetlił XIX-wieczne lampy?". Uczniowie dowiedzieli się, co tak syczy w wodzie mineralnej gazowanej, jak nazywa się ten gaz, który także wydychamy, poznali właściwości dwutlenku węgla robiąc doświadczenia. Poznali także gaz ziemny, jego właściwości i wykorzystywanie, zrobili przekrój geologiczny ziemi, aby zobaczyć jak gaz zachowuje się pod ziemią.
Zajęcia 3: uczniowie dowiedzieli się skąd płynie prąd, co to jest energia elektryczna, co to izolatory i przewodniki, i jak ta wiedza jest wykorzystywana w praktyce. Wykonali szereg doświadczeń, aby potwierdzić lub obalić hipotezy. Zobaczyli prąd (bo można go zobaczyć) i sprawdzili, że ciastolina go przewodzi.
Zajęcia 4: dzieci dowiedziały się, jak dzięki ropie naftowej nastała jasność. Poznały bliżej postać Ignacego Łukasiewicza - jego rodzinę, szkołę, pracę, dokonania. Podczas doświadczenia, zobaczyły z jaką trudnością musiał mierzyć się Ignacy, aby wydobyć ropę spod ziemi. Przypomniały sobie źródła światła - od naturalnych do tych najbardziej nowoczesnych, rozmawiały też o tym, po co w ogóle ludzie chcą udoskonalać istniejące wynalazki.
Zajęcia 5: wprawdzie bez doświadczeń, ale za to dzieci wiedzą, co to jest energia i jakie są jej źródła, czym są odnawialne i nieodnawialne źródła energii. Same wymyśliły także nowe źródła oraz sposoby ich zasilania, wykonały lapbooki o źródłach energii.
Zajęcia 6: uczniowie dotarli do połowy projektu i tym razem rozmawiali o energii wiatrowej. Zastanawiali się, czy mogłaby być jedynym źródłem energii. Dowiedzieli się też, jak dzięki wiatrowi powstaje prąd, skonstruowali mini turbiny wiatrowe, wykonali książeczki, w których zapisali najważniejsze informacje dotyczące energii wiatrowej w Polsce. Wskazywali plusy i minusy takiej energii oraz szukali odpowiedzi na pytanie: co by było, gdyby w Polsce działały tylko elektrownie wiatrowe?
cdn.
Niniejsza strona wykorzystuje tzw. ciasteczka (cookies), które są zapisywane na Twoim urządzeniu przez przeglądarkę internetową. Są one niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Jeżeli nie zgadzasz się na zapisywanie cookies, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki. W takim przypadku korzystanie z niniejszej witryny może być utrudnione. Cookie settingsAKCEPTUJ
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.