Historia

Motywacją do działania są zadowoleni rodzice oraz szczęśliwe dzieci,
które otaczamy swoją opieką.

11 października 2010 roku to początek istnienia naszej działalności edukacyjnej i wychowawczej. Powstało wtedy Przedszkole Niepubliczne Klub Maluszka z sześciorgiem dzieci, dwoma nauczycielkami, logopedą i jedną Panią do obsługi. To wtedy zaczęła tworzyć się historia i tradycja naszej placówki. Każdego roku 11 października, świętujemy rocznicę powstania przedszkola. Jednocześnie w tym samym dniu wpisujemy w poczet przedszkolaków kolejny rocznik dzieci dopisując tym samym następne rozdziały w naszej historii. Pod koniec roku szkolnego 2010/2011 na uroczystość Dnia Matki zaprosiliśmy już 18 mam.

Kolejny rok szkolny 2011/2012 przyniósł wiele zmian. Dopracowaliśmy wnętrze placówki tak aby stało się bardziej funkcjonalne. Rok szkolny rozpoczęliśmy z większą ilością dzieci, a grono pracowników powiększyło się o bardzo ważną postać. Współpracę z nami zgodziła się podjąć Pani Gabriela Rajwa, która objęła stanowisko Dyrektora ds. Pedagogicznych. Pani Gabriela Rajwa to osoba, która dla rozwoju edukacji uczyniła bardzo wiele. Jest dla nas zaszczytem, że do dzisiejszego dnia możemy wspólnie pracować i tworzyć przyszłość placówki. W trakcie roku szkolnego w przedszkolu pojawiło się pierwsze dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Zatrudniliśmy pedagoga specjalnego, który wraz z wychowawcą grupy oraz logopedą stworzył zespół pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Od tej pory pojęcie INTEGRACJI stało się bardzo ważne w funkcjonowaniu Przedszkola Niepublicznego Klub Maluszka.

Wrzesień roku szkolnego 2012/2013 dał nam nowe możliwości. Dwie nowe twarze w naszym zespole. Dwie młode i kreatywne osoby, które na stałe zmieniły model edukacji w naszym przedszkolu. Zdobywanie wiedzy poprzez doświadczanie świata, poprzez działanie i aktywność. Priorytetem stało się uczenie w taki sposób, aby wzbudzić u dzieci ciekawość oraz nauczenie radzenia sobie w otaczającym nas świecie.

Kolejnym krokiem na tej drodze było zatrudnienie psychologa, który do teraz wspiera zespół pracujący z dziećmi niepełnosprawnymi, ale też pomaga w rozwiązywaniu mniejszych i większych problemów w sferze wychowawczej i edukacyjnej wszystkich dzieci. Nie tylko dlatego rok szkolny 2013/2014 okazał się równie przełomowy jak poprzednie. Po raz pierwszy utworzyliśmy też oddział 5-latków, czyli grupę dzieci realizujących roczne przygotowanie przedszkolne. Liczba dzieci niepełnosprawnych uczęszczających do przedszkola wzrosła do 5. Obserwowaliśmy jak wiele integracja daje dzieciom z różnymi dysfunkcjami i odwrotnie, ile czerpią z niej dzieci zdrowe. Zobaczyliśmy skalę potrzeb dzieci niepełnosprawnych. Postanowiliśmy skupić się na stworzeniu im możliwości edukacji i rozwoju na wysokim poziomie wśród swoich rówieśników. Zaczęliśmy małymi krokami wcielać w życie naszą wizję.

Obecnie mamy już swoich absolwentów w szkole podstawowej. Bieżący rok szkolny 2014/2015 to kontynuacja naszej pracy nad poziomem edukacji, poszerzanie oferty zajęć dodatkowych, konsekwentny rozwój pracy zespołu oraz ciągłe udoskonalanie tematu integracji w placówce. Ten jubileuszowy piąty rok prowadzenia Przedszkola Niepublicznego jest jednocześnie początkiem ogromnych zmian, które następują.

To co nas wyróżnia to prawdziwie domowa atmosfera, autorski model edukacji stworzony przez nasz zespół nauczycieli i specjalistów. Domeną naszego systemu jest wyszukanie diamentów spośród wielu młodych nauczycieli i specjalistów, a następnie ukształtowanie ich tak aby wydobyć z nich prawdziwe brylanty. Jest to możliwe dzięki wiedzy i doświadczeniu Pani Doroty Siwiec-Boroń, która napędza naszą młodą kadrę do pracy, a nadzór który sprawuje jest gwarancją jakości nauczania. To siła tego konkretnego zespołu sprawiła, że możemy dziś tworzyć kolejny rozdział w historii naszej działalności związanej z edukacją i rozwojem dzieci.